Jak wykorzystać lockdown?

Justyna Rusinowicz, 15 listopada 2020

Prawdziwie silnej marki nie poznajemy po tym, jak świetnie będzie sobie radzić w czasach dobrobytu, lecz po tym, jak pokona wszelkie przeciwności, kiedy los rzuci jej kłody pod nogi…

Stojąc w obliczu kryzysu, wielu z nas zastanawia się, jak przejść przez niego bez większego szwanku, tymczasem należałoby sobie postawić raczej pytanie:„Czy da się wykorzystać ten kryzys tak, by kiedy minie, wyjść z niego jeszcze silniejszym niż dotychczas?”

Otóż zamiast liczyć straty, lepiej zakasać rękawy i brać się do pracy – poniżej zamieszczamy kilka porad, które mogą się przydać w nadchodzących tygodniach.

Z naszego poprzedniego artykułu jasno wynika, że inwestycje w marketing pomagają wyjść obronną ręką z każdego kryzysu, przez który – tak czy inaczej – będziemy musieli przejść. Zwłaszcza w czasie, gdy załamanie gospodarcze obejmuje dosłownie wszystkich z danej branży, inwestycje w reklamę stają się właściwym strategicznie zachowaniem. I chociaż ze wszystkich kanałów informacyjnych docierają do nas obecnie najczarniejsze scenariusze, to warto zachować zimną krew i umiejętnie oddzielać rzetelną informację od wszechobecnych fake newsów. Prawidłowe zarządzanie informacjami może pomóc przyjąć właściwą na te trudne czasy strategię marketingową.

Nie myśl o tym, co teraz, myśl o tym, co potem…

Co dość oczywiste, znaczna część interesów przenosi się obecnie do sieci, gdzie robimy zakupy, siedząc wygodnie przy biurku. Jak pokazują dane z pierwszego kwartału roku, blisko 60% internautów robiło wówczas zakupy w internecie. Na chwilę obecną należy się spodziewać znacznie wyższych wyników, dlatego zdecydowanie warto lokować dziś własny kapitał w sferze e-commerce.

Nie wystarczy jednak dokonać cyfrowej transformacji, by móc spokojnie czekać na pewny zysk. Owszem, branże zajmujące się sprzedażą środków czystości mają teraz pełne ręce roboty, jednak pozostałe gałęzie gospodarki muszą się nieco bardziej nagimnastykować, by przyciągnąć nowych i utrzymać starych klientów.

Biznesem rządzą nierzadko bardzo proste zasady, które świetnie sprawdzają się w czasach załamania gospodarki. Dziś, aby odnieść sukces, należy w sposób szczególny słuchać głosu swoich odbiorców – najważniejsze jest to, by jak najcelniej trafiać w oczekiwania i gusta konsumentów. Właściwie dobrany asortyment to nie tylko lepsza rozpoznawalność marki oraz przyjazny customer experience, ale też niższy koszt utrzymania samej oferty. Warto korzystać więc z proponowanych nam przez takich gigantów jak Google czy Facebook rozwiązań technologicznych, które umożliwiają bieżące śledzenie zachowań konsumenckich oraz obieranie właściwych strategii.

Daj im to, czego oczekują…

W czasie kryzysu zmianie - o czym warto pamiętać - ulega nie tylko kanał sprzedaży (ze stacjonarnego na internetowy), ale też sposób konstruowania narracji reklam.

W obecnej sytuacji głównym powodem, dla którego konsumenci korzystają z możliwości robienia zakupów w sieci, jest zachowanie szczególnych środków bezpieczeństwa. Według jednego z najnowszych raportów e-Izby, aż 70% osób kupujących przez Internet uważa, że jest to obecnie najbezpieczniejsza forma dokonywania zakupów.

Oznacza to, że opieranie własnych kampanii na formule bezpieczeństwa może okazać się teraz niezwykle intratną strategią, zapewniając poszczególnym markom nie tylko przetrwanie, ale też całkiem niezły zysk.

Chcąc utrzymać własną działalność, należy przede wszystkim patrzeć w przód i działać długofalowo. Zbudowanie w czasie kryzysu dobrych relacji z klientem stanowi klucz do sukcesu i może zapewnić firmom nie tylko wyjście z niego obronną ręką, ale też stabilną pozycję na rynku już po całkowitym odmrożeniu gospodarki.

Aby zwiększyć swoje szanse na skuteczne wykorzystanie lockdownu do rozwoju własnej firmy, warto również skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy nie tylko doradzą, w co opłaca się obecnie inwestować, ale także dostarczą skutecznych narzędzi reklamowych, które będą idealnie dopasowane do tych trudnych czasów.